Privat: Joburi online – cum pot eficientiza randamentul angajaților?

Contextul actual, puternic influențat de pandemia cu COVID-19 , tehnologizarea joburilor și a activităților de tip educațional a devenit o rutină care poate avea atât beneficii, cât și dezavantaje.

Unele tipuri de persoane pot considera lucrul de acasă, prin intermediul tehnologiei, o posibilitate de a-și desfășura activitatea profesională într-un mediu familiar, confortabil, care le crește productivitatea. Alții susțin că această tehnologizare este obositoare și vine cu anumite consecințe asupra calității sarcinilor rezolvate.

Joburi online în contextul pandemic

Aceste joburi online sunt rezultatul nevoii tehnologizării muncii, odată cu pericolul pe care interacțiunea mai multor persoane, într-un spațiu închis, l-a presupus. Așadar, desfășurarea muncii, în mediul online, de acasă, a fost cea mai bună variantă pentru companiile, firmele și instituțiile care și-au putut permite acest mod de lucru.

În situația pandemică, reorientarea profesională, pentru a facilita de joburi online, a fost o opțiune profitabilă pentru mulți oameni care activau în domenii afectate de pandemie.

Ce presupune un job online?

Desfășurarea unui job în mediul online presupune disponibilitatea angajatorilor de a pune la dispoziție angajaților anumite condiții care să favorizeze un parcurs fără impedimente al lucrului de acasă.

Prin urmare, fiecare angajat trebuie să dispună de un laptop sau o unitate de calculator alături de un desktop, cu caracteristici care să permită folosirea continuă a acestuia timp de 8-10 ore/zi, de programele necesare instalate pe acesta și de conexiune la internet. În cazul în care, după o perioadă, aceste condiții de lucru se înrăutățesc, angajatorul va răspunde pentru reabilitarea lor.

Totodată, implementarea de joburi online presupune angajamentul angajaților, privitor la performanțele profesionale pe care le vor realiza, atât timp cât vor lucra de acasă, într-un mediu mult mai confortabil și familiar. De asemenea, este indicat ca angajatul să dispună, în locuința sa, de un spațiu de lucru, unde să își poată desfășura activitatea în liniște.

Un job online presupune sacrificii atât din partea angajatorilor, cât și din partea angajaților, pentru a fi asigurat un mediu de muncă similar cu cel în format fizic. După ce aceste aspecte organizatorice au fost puse la punct, lucrul cel mai important este reprezentat de strategiile angajatorilor, prin intermediul cărora își pot motiva angajații să lucreze eficient, de la distanță.

Joburi Online – Avantaje

Joburile online prezintă o serie de avantaje, care, pentru unele tipuri de persoane, cresc productivitatea și dorința de lucru, iar, pentru altele, o inhibă și le îndeamnă la diverse activități relaxante precum vizionarea unui film.

Confortul de acasă

Majoritatea angajaților simt nevoia să își facă propriul program, în timpul jobului online, dorind puțină putere de decizie. Astfel, aceștia apreciază libertatea de a lua masa când vor, de a lua o pauză atunci când simt nevoia, de a menține condițiile camerei în care își desfășoară lucrul după bunul plac.

Confortul de acasă, odată cu nevoie de joburi online, a adus productivitate în munca multor angajați, întrucât aceștia se simt mai confortabil și devin mai inspirați, într-o arie de lucru familiară.

Totodată, mulți angajați au copii, iar acest mediu de desfășurare a muncii oferă posibilitatea de a mai verifica, din când în când, nevoile și activitățile acestora. Sunt, de asemenea, și oameni care susțin că, pentru a fi productivi, au nevoie de un mediu variat, au nevoie să plece de acasă, pentru a începe ziua de lucru cu spor.

Flexibilitatea programului

Implementarea de joburi online oferă, de asemenea, un program mult mai flexibil decât cel de la birou. Prin urmare, mulți angajați preferă să își poată rezolva sarcinile de lucru pe parcursul întregii zile, atunci când sunt disponibili și când se simt productivi.

Ideal pentru angajați este posibilitatea ca ei să își îndeplinească task-urile, în orarul dorit, atât timp cât respectă deadline-urile. Aceștia pot alege să lucreze cinci ore la prânz și încă trei ore, pe seară, cu condiția să nu încurce restul echipei.

Reducerea costurilor de transport

Bineînțeles că, reducerea costurilor de transport este un avantaj de care toți angajatorii se pot bucura. Astfel, aceștia rămân încântați, deoarece economisesc bani, în vederea rezolvării unor probleme sau pentru îndeplinirea unor dorințe, precum o vacanță mult râvnită.

În locul costurilor de transport din fiecare zi, pentru a ajunge la lucru, iar apoi acasă, mulți optează să facă o ieșire în oraș, în weekend, pentru a se relaxa după o săptămână plină. Transportul la locul de muncă răpește nu numai bani, ci și timp, mai ales dacă traficul este aglomerat. Astfel, angajații consideră joburile online profitabile, din acest punct de vedere.

Joburi Online – Dezavantaje

Avantajele joburilor online au fost vizibile și majoritatea angajațilior ar putea fi de acord cu aceste avantaje de care, în format fizic, nu ar avea parte. Însă, aceștia se pot confrunta și cu câteva dezavantaje, care vin, odată cu munca de acasă.

Lipsa de comunicare și interacțiune

Multe joburi nonline pot, într-adevăr, să sporească sentimentul de singurătate, întrucât angajații nu își pot întâlni colegii, în mod regulat.

Pentru persoanele comunicative și dornice de a schimba câteva cuvinte cu cineva, pentru a se simți în largul lor, lipsa de comunicare, pe care munca de acasă o implică, este o adevărată provocare. Unii se bucură, însă, de comunicarea pe Zoom sau Skype, deoarece prezintă o fire mai introvertită.

Factorii perturbatori

În timp ce unii oameni, care nu au o familie numeroasă, se bucură, în incinta casei lor, de liniște și pace, alții se confruntă cu provocările zilnice pe care le presupune statutul de părinte. Prin urmare, un job de acasă poate fi benefic pentru unii, dar obositor pentru cei care au copii, mai ales de vârste mici, având în vedere că trebuie să aibă grijă atât de sarcinile de lucru, cât și de cei mici.

Sedentarismul

Deși aceste joburi online presupun un program flexibil și mult mai multă libertate de decizie pe parcursul zilei, angajații se confruntă cu sedentarismul, afirmând că stau doar la biroul de lucru, merg la masă, la toaletă și rar ies din casă, în timpul săptămânii.

Se dovedește așadar, faptul că, această libertate nu va însemna și productivitate, din mai multe puncte de vedere, dacă nu este acompaniată de o rutină bine definită. Prin urmare, angajații își pot include în program cel putin 30 de minute/zi de sport, acasă sau la sală. O plimbare în parc sau mersul cu bicicleta sunt, de asemenea, variante benefice care combat sedentarismul provocat de un aceste joburi online.

Timpul îndelungat petrecut în fața calculatorului

Unele joburi, precum cele în domeniul IT, presupuneau deja petrecerea unei perioade îndelungate de timp în fața unui ecran. Însă, alte joburi se bazează pe interacțiune, comunicare cu oameni, întâlniri, ședințe, iar. În situația actuală, toate acestea au fost tehnologizate.

Oamenii care, până acum un an , erau obișnuiți cu interacțiune și lucru pe teren, acum simt efectele negative pe care timpul în fața calculatorului le poate provoca. Mulți experimentează dureri de cap, alții au avut nevoie de ochelari, iar o altă categorie de oameni consideră obositor a lucra în acest fel.

Tips&Tricks Joburi Online – Cum poate fi randamentul angajaților eficientizat?

Eficientizarea randamentului angajaților, în mediul online, este responsabilitatea atât a acestora, cât și a managerului. Liderul are sarcina de a-și motiva echipa, pentru ca aceasta să se poată motiva singură, mai apoi.

Comunicarea

O echipă în care există comunicare permanentă va funcționa cu spor atât în format fizic, cât și în mediul online. Managerul are responsabilitatea de a-și antrena echipa în diverse activități de teambuilding, pe Zoom, Skype sau Google Meet, pentru a menține sus moralul angajaților și pentru a se asigura că legăturile formate nu se vor destrăma.

Comunicarea constantă în echipă va determina încurajarea reciprocă în eficientizarea sarcinilor de lucru.

O echipă unită

Coeziunea va face diferența în această situație. O echipă unită va lucra eficient, atât fizic, cât și online, întrucât relațiile de prietenie și cele profesionale formate vor da rezultate în orice mediu de lucru. Tot managerul este persoana a cărui sarcină este să formeze o echipă bine sudată și să o mențină în acest fel, pentru a crește eficiența ei, chiar și în mediul online.

Salarii. Sporuri. Beneficii

Angajații vor fi motivați, chiar și de acasă, să își eficientizeze randamentul la lucru, atât timp cât simt că sunt apreciați și recompensați pentru ceea ce fac. Astfel, managerul poate lua în calcul măriri de salariu pentru cei care își îmbunătățesc randamentul, în mod vizibil. De asemenea, poate oferi diverse sporuri sau beneficii precum bonurile de masă, cardurile cadou.

O bună organizare

Pentru a începe jobul online cu dreptul, fiecare angajat trebuie să realizeze un program bine structurat, pentru a asigura eficiența muncii și pentru a elimina momentele tentante de relaxare sau de pierdere a timpului. Lucrul de acasă organizat va da rezultate și, de ce nu, va putea crește eficiența angajaților, dacă vor lua în serios ceea ce au de rezolvat.

O bună organizare, în cadrul job-urilor online, sporește atenția și focusul spre sarcinile de lucru, având în vedere cât de ușor angajații pot fi distrași acasă , fie de copii, fie de soț sau de un curier care doar ce a adus mult așteptatul colet.

Setarea unor obiective precise

De obicei, aceste joburi online presupun ducerea la bun sfârșit a unor sarcini clare, care permit angajaților setarea unor goaluri precise, cu ajutorul cărora se vor putea evalua și iși vor spori randamentul.

Obiectivele propuse trebuie să fie realizabile, bine definite și potrivite pentru activitatea desfășurată. Odată ce acestea sunt atinse, încrederea în propria persoană va crește, angajații vor fi mulțumiți de ei înșiși și vor dori să lucreze din ce în ce mai mult, în acest mod productiv.

Pauzele scurte și dese

Sfatul pe care cu siguranță l-am auzit măcar o dată în viață este: “Pauzele mici și dese, cheia marilor succese”. Prin urmare, pauzele sunt esențiale în menținerea unei rutine sănătoase pe parcursul fiecărei zile de lucru de acasă.

O pauză poate însemna 5 minute de mișcare, o gură de aer, o cafea sau chiar o scurtă conversație, de la distanță, cu unul dintre colegii de echipă. Pauzele eliberează creierul de stres și tensiune, iar, odată ce au luat sfârșit, angajații vor trata sarcinile de lucru cu entuziasm și eficiență.

Informarea angajaților. Motivarea acestora.

În final, ne întrebăm cum pot fi angajații motivați, dacă nu iau la cunoștință sfaturi precum cele dezbătute mai sus, privitoare la îmbunătățirea performanței profesionale. Ei bine, și în acest caz, managerului echipei îi este atribuită responsabilitatea de a livra angajaților săi diverse workshop-uri privitoare la tema “Eficientizarea randamentului angajaților la joburi online”.

De asemenea, acesta poate face ședințe periodice, în care să reamintească echipei metodele prin care să își crească productivitatea. Dacă managerul este implicat și dedicat, acesta poate crea chiar un ghid care să conțină toate aceste informații, ghid care să ajungă în mâna fiecărui membru al echipei. Munca managerului va fi apreciată, iar echipa va fi motivată să atingă performanțe noi, angajații devenind iubitori de joburi online.

Citește mai multe articole