Ce este managementul?
Managementul este coordonarea și administrarea sarcinilor pentru atingerea unui obiectiv. Astfel de activități administrative includ stabilirea strategiei organizației și coordonarea eforturilor personalului pentru realizarea acestor obiective prin aplicarea resurselor disponibile. Management se poate referi, de asemenea, la structura de vechime a membrilor personalului din cadrul unei organizații.
Pentru a fi un manager eficient, va trebui să dezvoltați un set de abilități, cum ar fi: planificare, comunicare, organizare și conducere. Veți avea nevoie, de asemenea, de cunoștințe extinse despre obiectivele companiei și modul de a direcționa angajații, vânzările și alte operațiuni pentru a îndeplini aceste obiective.
În general, există 4 funcții de bază ale unui manager:
- Planificarea-stabilirea obiectivelor si a căilor de realizare a lor.
- Organizarea-repartizarea responsabilităților pentru realizarea sarcinilor, crearea sistemului de conducere.
- Motivarea-inițierea angajaților in activitate, crearea imboldurilor pentru o activitate productiva.
- Control-evaluarea si compararea rezultatelor cu cele preconizate.
Managementul ca proces operează cu câteva elemente fundamentale:
- 1.Resurse umane.
- 2.Resurse financiare.
- 3.Resurse materiale.
- 4.Resurse informaționale
Ca proces Managementul are o serie de trăsături:
- Este unitar –adică funcțiile sunt corelate si constituie ceva întreg
- Este tipic –adică funcțiile Mg sunt exercitate în toate tipurile de organizații si toate nivelele
- Este contextual – adică se adaptează la situația concretă
- Este orientat spre conducerea oamenilor.
- Este continuu.
Stiluri de management
Analiștii care studiază managementul au identificat mai multe stiluri de management eficiente. Nu există cel mai bun stil de management, unii oameni se vor simți mai potriviti personal pentru un tip de management sau pentru altul. De asemenea, puteți selecta elemente din diferite stiluri de management pentru a crea cel mai bun arhetip pentru dumneavoastră și compania dumneavoastră.
Stilul democrat –caracterizează managerii care susţin participarea colaboratorilor şi a subordonaţilor la activitatea de management.
Stilul laissez-faire – Managerul laissez-faire funcționează aproape mai mult ca un mentor decât un manager.
Management persuasiv-Un lider convingător petrece mult timp cu membrii echipei.
Trei straturi ale managementului
Întreprinderile mari și corporațiile au adesea trei niveluri principale de management organizate într-o structură ierarhică. Este posibil să fi auzit termeni care se referă la aceste niveluri diferite de management, cum ar fi “middle management” sau “top management.”
Low-level management
Managerii de nivel scăzut includ roluri precum liderii de echipă din prima linie, maiștri, șefii de secțiuni și supraveghetori.
Middle management
Managementul de mijloc este responsabil cu comunicarea obiectivelor strategice elaborate de către top management până la managerii de linie frontala.
Top Management
Conducerea superioară, inclusiv directorul executiv, președintele, vicepreședintele și membrii Consiliului de administrație, se află la nivelul superior al acestei ierarhii de conducere.
Managementul resurselor umane
Ce este managementul resurselor umane?
Managementul resurselor umane este procesul de recrutare, selectare, inducere a angajaților, orientare, schimb de formare și dezvoltare, evaluarea performanței angajaților, stabilirea de compensații și furnizarea de beneficii, motivarea angajaților, menținerea unor relații adecvate cu angajații și sindicatele lor, asigurarea siguranței angajaților, Bunăstarea și măsuri sănătoase în conformitate cu legislația muncii a terenului și în cele din urmă în urma ordinelor / hotărârilor de îngrijorare Înalta Curte și Curtea Supremă, dacă este cazul.
Managementul resurselor umane implică funcții de management precum planificarea, organizarea, conducerea și controlul
- implică achiziționarea, dezvoltarea, întreținerea resurselor umane
- ajută la atingerea obiectivelor individuale, organizaționale și sociale
- Managementul resurselor umane este un subiect multidisciplinar. Acesta include studiul managementului, psihologiei, comunicării, economiei și sociologiei.
- Implică spiritul de echipă și munca în echipă.
- Este un proces continuu.
Cine se ocupă de această practică?
Specialistul HR sau managerul de resurse umane este responsabil pentru managementul resurselor umane în organizație.
Directorul de resurse umane este un manager de nivel înalt responsabil cu administrarea tuturor activităților și politicilor privind resursele umane.
Directorul HR supraveghează indemnizațiile, prestațiile, personalul, acțiunile afirmative, relațiile cu angajații, sănătate și siguranță, precum și funcții de formare/dezvoltare. Acesta supraveghează, de asemenea, personalul profesionist din domeniul resurselor umane.
Care sunt activitățile specifice?
Un departament de resurse umane bun este esențial pentru un loc de muncă productiv, orientat către angajați, în care angajații sunt motivați și implicați. Mai jos sunt câteva motive cheie pentru importanța managementului resurselor umane:
- este responsabil pentru recrutarea globală a unei forțe de muncă superioare. Încă odată, HR nu poate face acest lucru singur, dar trebuie să ofere sprijin managerilor care sunt responsabili și pentru recrutarea unei forțe de muncă superioare. HR trebuie să ofere leadership, instruire, asistență în programare, un proces sistematic de angajare, procese de planificare a recrutării, expertiză în interviu, monitorizare selecție și multe altele.
- dezvoltă un plan strategic general de compensare. HR oferă îndrumări managerilor, deoarece determină intervalele salariale din cadrul organizațiilor lor.
- cercetează, recomandă și implementează programe de beneficii pentru angajați, ceea ce atrage și păstrează cei mai buni angajați. HR este, de asemenea, responsabil pentru controlul costurilor și luarea în considerare a diferitelor opțiuni înainte de recomandarea adoptării.
- este responsabil pentru recomandarea și instituirea strategiilor pentru oameni și organizație, Dacă organizația dumneavoastră Își schimbă direcția, dezvoltă noi produse, schimbă misiunea, viziunea sau obiectivele, HR trebuie să conducă programele și procesele angajaților.
- se asigură că activitățile, evenimentele, festivitățile, ceremoniile, excursiile pe teren la locul de muncă, și oportunități de construire a echipei au loc. Alți angajați planifică și implementează activitățile cu sau fără ajutorul HR, dar liderul HR este, în general, responsabil pentru monitorizarea bugetului și supravegherea comitetului.
Resursele umane nu se referă doar la salarizare, management al schimbării și bugete. Funcția principală a oricărui departament de resurse umane este de a găsi, atrage și păstra cele mai bune persoane pentru pozițiile disponibile în afacerea dumneavoastră. Importanța managementului resurselor umane este ușor trecută cu vederea la locul de muncă ocupat de zi cu zi, dar fără contribuții în fiecare dintre aceste domenii, organizația ar avea mai puțin succes.
Mai multe informații putețti găsi AICI.