Procesul de recrutare desfășurat de către o agenție de recrutare
Vrem ca procesele noastre să fie cât mai transparente, pentru ca partenerii noștri să se poată asigura că acestea corespund nevoilor lor de business. Mai jos găsiți o descriere detaliată a acestora, atât pe partea de recrutare, cât și pe partea de diagnoză organizațională și implementare de proceduri.
1. Configurarea profilului recrutat:
În prima etapă a procesului de recrutare vom avea o întâlnire față în față cu clientul( sau video, în cazul în care nu este posibilă o întâlnire față în față). În cadrul acestei întâlniri vom clarifica toate informațiile necesare pentru demararea procesului.
Ca regulă generală, informațiile necesare pentru configurarea profilului sunt relativ identice pentru majoritatea rolurilor: dacă rolul este o înlocuire sau un rol nou creat în cadrul companiei, încadrarea rolului în organigrama companiei( către cine răspunde, are oameni în subordine etc), care sunt competențele obligatorii pentru viitorul coleg( studii, experiență, limbi străine, competențe tehnice), descriere detaliată a responsabilităților, program de lucru, grilă de salarizare și bonusare. Pe lângă aceste informații standard, vom stabili care sunt valorile candidatului și competențele soft pe care trebuie să le aibă pentru a se integra în noua echipă.
În funcție de complexitatea rolului, recrutorul poate reveni cu o serie de profile de test către client. Profilele de test sunt CV-uri sau profile ale potențialilor candidați, fără nume sau date de contact. Rolul acestora este de a calibra informația și clarifica cerințele clientului.
Mai multe aspecte și detalii ale procesului de configurare a profilului recrutat regăsiți și în articolul dedicat.
2. Analiza pieței și conceperea strategiei de recrutare:
Înainte de a demara procesul de recrutare propriu-zis vom face o analiză a pieței pentru a vedea care este numărul aproximativ de candidați existenți pe piață care să corespundă profilului căutat și care este media ofertelor salariale pentru rol.
Vom colecta și feedback legat de compania client, dar și legat de companiile concurente. Acest procedeu va fi repetat pe întreaga durată a procesului de recrutare.
Tot în cadrul acestei etape, echipa noastră va stabili o strategie de recrutare care să includă identificarea canalelor cele mai potrivite pentru a ajunge la candidați, sursele din care putem selecta candidați și adaptarea mesajului în funcție de profilul acestora.
Rezultatele obținute în urma colectării, analizei și interpretării informației vor fi transmise clientului.
Odată cu rezultatele obținute în prima fază a procesului se va transmite și un calendar de recrutare conceput pe baza rezultatelor. Un calendar de recrutare are între 21 și 35 de zile, în funcție de complexitatea rolului.
3. Postarea anunțului de recrutare:
Recrutorul desemnat pentru rol va redacta și posta anunțul de recrutare, de regulă în ziua trimiterii calendarului de recrutare către client, pentru a calcula ziua postării anunțului ca prima zi din proces.
Anunțul de recrutare se bazează pe fișa de post a viitorului angajat, aceasta trebuind să fie foarte clar cunoscută și delimitată de către angajator. Mai multe aspecte despre importanța întocmirii corecte a unei fișe de post, regăsiți și în articolul dedicat.
Recrutorii noștri postează anunțurile de recrutare pe șase platforme: site-ul ResurseUmane.ro și LocuriDeMunca.eu, LinkedIn, BestJobs, Ejobs și pagina de Facebook ResurseUmane.ro. Joburile cu limba germană se postează și pe site-ul MeinJob.
4. Căutarea activă a candidaților:
Pe lângă postarea anunțurilor pe platformele de recrutare și contactarea aplicanților relevanți, recrutorul desemnat pentru rol va căuta și contacta în mod activ candidați potriviți pe toată durata procesului de recrutare.
5. Screening-ul telefonic:
Fiecare candidat relevant va trece printr-un screening telefonic de aproximativ 20 de minute cu recrutorul. În cadrul acestei prime discuții, recrutorul va verifica motivația candidatului pentru rol, acuratețea informațiilor din CV, motivul plecării de la ultimul job și așteptările salariale.
6. Interviul față în față:
Interviul față în față( sau online, dacă nu este posibilă o întrevedere față în față) cu recrutorul, are o durata de aproximativ 40 de minute. Interviul se desfășoară pe baza unui ghid de interviu pregătit de recrutorul, care conține întrebări adaptate fiecărui rol, precum și întrebări menite să testeze competențele soft.
Tot în această etapă se fac și evaluările pentru competențele obligatorii, cum ar fi limbile străine sau competențele tehnice. Pentru testarea nivelului de limbă, echipa JobTribe va pregăti chestionarele aferente. Pentru competențele tehnice, testările se pot face și de către compania client, la interviul final.
7. Prezentarea listei scurte:
După derularea interviurilor față în față cu recrutorul, acesta va recomanda clientului un număr de minim trei candidați pe lista scurtă. Aceștia sunt candidații care se pliază cel mai bine pe profilul configurat în prima etapă. Lista scurtă va fi validată de către client.
Clientul va primi săptămânal un e-mail de status al procesului, pe toată durata derulării acestuia. Astfel, candidații de pe lista scurtă nu vor fi neapărat trimiși simultan pentru interviul față în față cu angajatorul. Recrutorul va trimite candidații potriviți în cel târziu 48 de ore de la interviul față în față cu aceștia. Angajatorul va primi o recomandare și evaluare personalizată, făcută de recrutorul pe baza interviurilor cu candidatul.
8. Interviul față în față cu angajatorul:
Fiecare candidat de pe lista scurtă va avea un interviu față în față și cu angajatorul. Clientul va primi un ghid de interviu personalizat. La solicitarea clientului, recrutorul desemnat pentru rol, poate participa și la acest interviu cu rol de suport.
9. Angajarea propriu-zisă, având garanții:
Ultimul pas din procesul de recrutare este contractarea angajaților selectați. În urma interviurilor cu fiecare dintre candidați, angajatorul agreează și ofertează unul dintre aceștia (sau chiar mai mulți, în unele situații), în funcție de necesități și nivelul de potrivire.
Unul dintre beneficiile colaborării cu noi, în calitate de partener în procesul de recrutare, constă în oferirea unei garanții de înlocuire, între 3-6 luni, în funcție de dificultatea poziției recrutare, pentru situațiile în care există o nepotrivire între angajat și angajator, iar colaborarea dintre aceste se întrerupe, la inițiativa oricăreia dintre părți.
Servicii complementare în procesul de recrutare:
Suport în procesul de negociere și prezentare a ofertelor de angajare:
Oferta de angajare nu este o simplă prezentare a pachetului salarial pentru rolul recrutat. Negocierea și prezentarea ofertei de angajare trebuie să fie un proces transparent, care să ofere toate informațiile necesare. Compania noastră vă poate ajuta să concepeți o ofertă de angajare care să poată fi utilizată și pentru alte procese de recrutare din cadrul organizației dumneavoastră.
Asistență în inducția candidatului angajat:
Compania noastră vă pune la dispoziție un proces standardizat de inducție pentru candidatul angajat. Acest proces asigură integrarea eficientă a candidatului în organizație, evaluarea corectă în perioada de probă și cimentarea unei colaborări de lungă durată cu acesta.
Aveți nevoie de și mai multe informații despre procesul de recrutare?
Dacă aveți orice neclarități sau pur și simplu curiozități asupra desfășurării unui proces de recrutare complet, vă stăm oricând la dispoziție pentru o consultație gratuită, în cadrul căreia să discutăm aplicat pe nevoile companiei în calitate de angajator.
Vă punem la dispoziție soluții individualizate pentru procesul de recrutare, inducție, retenție, diagnoză organizațională, adaptate întocmai nevoilor de extindere și dezvoltare. Mai multe informații și beneficii pentru serviciile prin care vă putem sprijini, găsiți pe pagina de SERVICII.
Iar mai multe informații și argumente pentru care noi suntem echipa potrivită pentru a vă deveni partener în consolidarea unei echipe performante, găsiți pe pagina DESPRE NOI.