Provocarea

Prezentarea partenerului

Assistant manager pentru NaturaFresh

NaturaFresh.ro este un magazin online de produse ecologice și naturale, de mare diversitate. NaturaFresh vine cu soluții naturale, de încredere, pentru orice necesitate – oferta magazinului cuprinde numeroase produse, atât alimente și suplimente nutritive, cât și produse de îngrijire personală, precum și produse pentru curățenie și întreținere, toate fabricate din ingrediente naturale. NaturaFresh susține mediul de viață sănătos, în primul rând, prin promovarea unei alimentații sănătoase, din care fac parte produse de calitate, care nu afectează nici sănătatea și nici mediul înconjurător.

Astfel, pentru a ajunge la oamenii care își doresc același lucru și pentru a-i convinge și pe alții să adopte un stil de viață sănătos, corect și sigur pentru propria persoană, pentru cei din jur și pentru mediu, echipa NaturaFresh avea nevoie de un Assistant Manager care să contribuie la performanța echipei și să livreze rezultate tangibile.

Poziția recrutată

Discutând și creând împreună cu angajatorul o fișă a postului completă, am concluzionat faptul că assistant managerul va avea drept responsabilități principale următoarele:

  • monitorizarea și procesarea comenzilor din platforma online,
  • soluționarea solicitărilor generale venite din partea clienților sau a colaboratorilor,
  • crearea, filtrarea și actualizarea bazelor de date cu produse,
  • realizarea de analize și studii de piață pentru identificarea de potențiali parteneri și clienți,
  • elaborarea și redactarea documentelor și rapoartelor solicitate,
  • precum și planificarea acțiunilor de promovare a magazinului online pe rețelele de socializare – gestionarea parteneriatului cu furnizorii de servicii de publicitate.

Stabilirea clară a profilului candidatului ideal, precum și a responsabilităților și obiectivelor ce se doresc a fi atinse, împreună cu angajatorul, a fost un proces eficient și rapid, deoarece se știa clar ce se dorește de la viitori aplicanți, în materie de responsabilități și competențe.

“Doar după ce Roxana m-a intervievat, am realizat cât de important este omul care recrutează. Am fost relaxată și încrezătoare încă de la primul telefon pe care l-am avut. Întrebările adresate nu au fost de tip standard, ci au fost personalizate și s-a simțit acest lucru și în calitatea răspunsurilor mele, deoarece am simțit că este interesată de candidatura mea, la fel cum și eu eram interesată de jobul la care am aplicat. ”

Ana-Maria Harea

NaturaFresh.ro

NaturaFresh.ro

Procesul de recrutare

Urmând toți pașii standard ai unui proces de recrutare complet și personalizat, în perioada 30 august – 25 septembrie 2019 am derulat cu succes procesul de recrutare pentru poziția mai sus menționată, acesta având durata de 26 de zile – de la postarea anunțului de angajare, până în prima zi efectivă de lucru – parcurgând următoarele etape:

  • Pasul 1. O întâlnire față în față cu partenerul, în care am clarificat toate informațiile necesare pentru demararea procesului și anume: cunoașterea în detaliu a companiei și a nevoilor de angajare, configurarea profilului angajatului ideal, precum și pașii și etapele colaborării, conform unui calendar de recrutare personalizat.

  • Pasul 2. Analizarea pieței și conceperea strategiei de recrutare, care a presupus estimarea numărului aproximativ de candidați existenți pe piața locală, care să corespundă profilului căutat. Tot în această etapă, am identificat și cele mai potrivite canale pentru a ajunge la candidații doriți.

  • Pasul 3. Postarea anunțului de recrutare. Am postat anunțul de angajare pe 3 platforme de joburi și platforme de socializare: MeinJob.ro, Jobssup.ro, Facebook Jobs. Astfel, pe Facebook am primit 16 aplicații, iar 12 dintre aceștia au fost contactați în etapa următoare.

  • Pasul 4. Căutarea candidaților potriviți nu s-a finalizat cu postarea anunțului și așteptarea aplicațiilor, recrutorul responsabil a și contactat activ candidații potriviți, pe toată durata procesului de recrutare.

  • Pasul 5. Screeningul telefonic al candidaților relevanți, scopul fiind verificarea motivației acestora pentru rol, acuratețea informațiilor din CV, așteptările salariale și motivul plecării de la ultimul job, dacă a fost cazul.

  • Pasul 6. După desfășurarea screeningurilor telefonice, a fost filtrată lista de aplicanți, rămânând 4 persoane care au trecut în etapa următoare. Astfel, a urmat cel de-al doilea interviu realizat de către recrutor, fiind intervievați cei 4 aplicanți.

  • Pasul 7. Transmiterea listei scurte către partener, care a cuprins 3 candidați care s-au pliat cel mai bine pe profilul configurat, alături de CV-urile complete ale acestora, precum și impresii personalizate, colectate în urma celor 2 interviuri.

  • Pasul 8. Desfășurarea interviurilor față în față cu angajatorul, fiind intervievați cei 3 potențiali angajați. Interviul a avut loc după un ghid de de interviu personalizat, acesta fiind întocmit de către recrutor, adaptat pentru fiecare dintre cei 3 candidați.

  • Pasul 9. Angajarea propriu-zisă a candidatului selectat și începerea perioadei de probă, având garanția de înlocuire din partea recrutorului de 3 luni, din prima zi de lucru a noului angajat.

De asemenea, clientul a beneficiat și de suport în procesul de negociere și prezentare a ofertei finale de angajare, precum și de asistență în inducția candidatului angajat.

Clientul a beneficiat de garanția de înlocuire pe care o oferim și anume: dacă angajatul ar fi renunțat în primele 3 luni la rolul asumat, din diverse motive, sau angajatorul nu ar fi fost mulțumit de decizia luată, am fi reluat procesul de recrutare, în vederea acoperirii postului vacant – însă nu a fost cazul! 🙂

Rezultate & Impact

Parcursul angajatului în companie:

În cazul de față nu doar că nu au fost necesare garanții, ci procesul de recrutare încheiat cu succes a fost doar primul pas în întregirea unei echipe funcționale și performante, deoarece candidatul angajat lucrează și acum, în mai puțin de un an de zile reușind să evolueze de la poziția de asistent manager la project manager.

Alături de noul angajator, candidatul angajat a beneficiat și de un proces de inducție personalizat, elaborat de către același recrutor care a derulat procesul de recrutare, ceea ce a dus la integrarea facilă în echipă și la asimilarea rapidă a ariilor de responsabilitate cuprinse în fișa de post.

Haide să discutăm despre soluții pentru nevoile tale de recrutare!

Privește-ne ca pe o divizie externă a echipei tale de HR! Ne simțim în egală măsură responsabili de extinderea companiei într-un mod sustenabil și orientat spre performanță.

Haide să intrăm în contact, pentru a identifica împreună modul în care te putem sprijini!

Roxana Săbău
Coordonator Recrutare

    Prin trimiterea informațiilor sunt de acord să fiu contactat/ă