Departamentul de resurse umane, sau pe scurt HR, reprezintă partea dintr-o companie care se ocupă de angajări, angajați și persoanele implicate în cadrul companiei, adică resursele umane.

Resurse umane – definiție

Termenul de „resurse umane” a apărut prin anii 1980 și a înlocuit termenul de „funcție de personal”. Activitatea acestui departament constă în relația dintre angajator și angajați și ia în considerare necesitățile ambelor părți.

Dacă ar trebui să definim termenul de resurse umane, ar suna cam așa: Resursele umane reprezintă componenta unei organizații sau firme care se ocupă de procesul de relaționare dintre angajator și angajați, asigurându-le nevoile ambelor părți.

Departamentul de resurse umane din cadrul unei organizații

În cadrul unei organizații departamentul de resurse umane se ocupă de mai multe sarcini. În principal trebuie să asigure o bună relaționare în cercul angajați și între angajator și angajații săi. Dar, pe lângă aceasta realizează și multe alte lucruri, care sunt enumerate mai jos.

  1. Recrutează candidații
  2. Angajează personalul și întocmește contractele de muncă
  3. Implementează politica de integrare a personalului
  4. Asigură instruirea și pregătirea personalului

Pentru a afla mai multe despre ce face departamentul de resurse umane în cadrul unei organizații citiți aceste articole de pe site-urile Lucidchart și Cariere.

Nu ai un departament de resurse umane?

În funcție de banii și timpul pe care îi vei investi în afacere există mai multe posibilități prin care poți recruta angajații.

Angajatorul desfășoară procesul de recrutare

În cazul în care deții o firmă, companie sau organizație mică, care acum își începe drumul, probabil că nu ai un departament de resurse umane bine stabilit. Așadar, întreaga muncă de recrutare, angajare și planificare o vei realiza tu ca și angajator.

Deși, poate să pară o muncă dificilă, dacă ai în minte ideea de candidat pe care îl cauți va ajuta mult procesul de angajare. Însă, piața fiind foarte dinamică va trebui să găsești metode inovative pentru a publica anunțurile și a le face cât mai atractive.

Având în vedere multitudinea de sarcini pe care trebuie să le desfășori pe lângă găsirea angajaților potriviți pentru postul de lucru vă oferim o a doua variantă, care va ușura procesul de recrutare al angajaților.

Angajarea unei agenții de recrutare

Agențiile de recrutare reprezintă companii care se ocupă exclusiv de procesul de angajare pentru alte firme și companii. Acestea oferă întreg suportul pe care un angajator îl are nevoie atunci când caută să își mărească sau diversifice echipa.
Acestea sunt câteva dintre agențiile de recrutare din România:

Pentru mai multe agenții de recrutare din România accesați acest link.

În cazul în care doriți servicii specializate în cadrul departamentului de resurse umane puteți să ne contactați și noi vă vom oferi tot ce avem mai bun.

De ce să colaborezi cu o agenție de recrutare?

În cazul în care compania nu are încă un departament de resurse umane bine format, colaborarea cu o agenție de recrutare aduce multe beneficii.

Două beneficii foarte mari care vin o dată cu angajarea unei agenții de recrutare sunt reducerea stresului când vine vorba de alegerea candidaților și câștigarea timpului pentru a dezvolta alte părți din cadrul companiei.

Care sunt serviciile pe care le oferă o agenție de recrutare?

O agenție de recrutare se ocupă de tot ce ține de procesul de angajare. De la recrutarea candidaților până la angajarea acestora și stabilirea salariilor. Serviciile oferite de o agenție de recrutare sunt asemănătoare cu atribuțiile departamentului de resurse umane.

Recrutarea candidaților

După ce tu, ca și angajator, ai oferit agenției de recrutare profilul candidatului pe care îl cauți, angajații din cadrul agenției vor căuta persoane care se potrivesc caracteristicilor menționate.

Când au găsit un număr de persoane potrivite începe procesul de interviuri și alegerea candidatului cel mai potrivit pentru postul liber.

Angajarea acestora

În urma interviurilor agenția de recrutare prezintă candidații și angajatorul va angaja persoana pe care o consideră potrivită pentru nevoile din cadrul companiei sale.
Toate aceste servicii pe care agenția de recrutare le oferă sunt contra cost, dar banii investiți în această parte a unei companii se vor merita, deoarece în acest mod vei găsi angajații ideali într-un mod simplu și rapid.

Care sunt beneficiile colaborării? – Top 4 beneficii aduse de colaborarea cu o agenție de recrutare

1. Servicii profesionale

Deoarece acest tip de agenție se ocupă în mod special de procesul de recrutare, înseamnă că sunt profesioniști în acest domeniu. Având experiență în recrutarea personalului, cei care lucrează într-o astfel de firmă găsesc cu ușurință candidați corespunzători pentru nevoile tale.

Așadar, dacă prezinți profilul candidatului ideal, ai șanse mari ca o agenție de recrutare să îl și găsească.

2. Câștigi timp

Având în vedere că altcineva se ocupă de această parte a companiei sau organizației, vei avea mai mult timp să te interesezi de alte proiecte și procese din firmă.

Timpul pe care l-ai fi folosit să cauți și să intervievezi candidații îl vei putea folosi pentru a dezvolta alte componente ale companiei pe care vrei să o creezi.

3. Scade nivelul de stres

Tot pornind de la faptul că ai pe cineva care să se ocupe de această parte de recrutare pentru companie, nivelul de stres va fi mai scăzut. Când știi că ai cu o sarcină în minus de care trebuie să te ocupi este ca și când cineva ți-ar lua o piatră de pe spate. Totul devine mai ușor, iar acesta este scopul unei agenții de recrutare.

4. Crești mai repede

Cu ajutorul acestei agenții cu experiență vei găsi mult mai repede persoane interesate de postul pe care îl oferi, decât dacă te-ai fi ocupat personal de acest lucru.

Astfel, echipa crește și munca care trebuie realizată este terminată mult mai rapid și eficient, fiind mai multe persoane care participă la finalizarea sarcinilor.

La ce aspecte să te uiți atunci când alegi să colaborezi cu o agenție de recrutare?

Există mai multe aspecte pe care trebuie să le iei în considerare atunci când dorești să începi o colaborare cu o agenție de recrutare. Deși la început poate să pară o alegere dificilă, dacă te vei informa înainte să alegi agenția vei avea doar avantaje.

Principalele aspecte pe care trebuie să le urmărești sunt:

Experiența pe care o are în angajarea personalului în domeniul tău de specializare

Cu cât agenția de recrutare are mai multă experiență cu persoane din domeniul tău de specializare, va regăsi mai rapid oamenii care vor dori să se angajeze în cadrul companiei.

Costurile pe care le solicită

În funcție de cerințele personale și ale agenției vor apărea costuri la mijloc. Iar, în funcție de bugetul alocat pentru partea de recrutare va trebui să alegi o anumită agenție care să te ajute în găsirea candidatului ideal.

Pentru a afla mai multe despre procesul de recrutare accesați acest link și dacă doriți mai multe sfaturi în carieră urmăriți blog-ul nostru. De asemenea, servicii de calitate pe departamentul de resurse umane găsiți la secțiunea Servicii.

Published On: martie 8th, 2021 / Categories: Recrutare /